Köpvillkor

1. Allmänt.
I alla priser ingår moms med 25 procent.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

2. Orderbekräftelse.
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

3. Leveranstid.
Leveranstiden på våra specialbeställda varor är från 14-28 dagar från det att din beställning görs. Skulle något material vara tillfälligt slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

4. Frakt.
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet. Alla neonskyltar är packade i dubbla emballage. Vi skickar ut med både DHL Servicepoint och DHL paket. Servicepoint gäller bara för dom mindre neonskyltarna och kan hämtas ut på ditt lokala DHL serviceställe. Dom större skyltarna åker ut med DHL paket och levereras till din dörr eller till firman där ni jobbar om så önskas.

5. Betalningssätt.
I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi erbjuder Faktura / Delbetalning eller Kort.

 

När du lägger en beställning på vår hemsida kan du välja att betala direkt med kort (Visa/Mastercard/American Express), eller genom Klarna via direktbetalning, faktura (14 dagar), eller delbetalning. Vid betalning via Klarna hänvisas till deras villkor som du hittar på www.klarna.com/se/villkor/.

 

7. Personuppgiftspolicy.
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska i kassan. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. De personuppgifter du lämnar till oss, inklusive personnummer, används för orderhantering, fakturering, information, och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Vi säljer eller sprider inte uppgifterna vidare. Din e-postadress är säker hos oss, Vi ger ej ut den vidare eller skickar ut reklam.

8. Utebliven betalning.
Vid fakturering är betalningstiden 14 dagar. Vid sen betalning tillkommer dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.

9.  Returer / Ångerrätt.
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Enligt nämnda lag gäller också att varan skall kunna återlämnas i obruten förpakning. Alla returer ska i förväg godkännas av Neon Shoppen. Först efter att vi har godkänt returen får köparen återsända godset. Köparen står själv för returfrakten samt övriga eventuella kostnader vid retur. Varorna och emballaget får inte ha brutits eller försämrats. Brutet emballage eller försämring av varan medför att varorna ej får returneras.

10. Ångerrätt Specialbeställningar / Tillverkning.
Ångerrätt gäller ej på beställningasvaror som specialtillverkas till kunder efter deras önskemål.

11.GDPR.
Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.
Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
* Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
* Du har rätt att bli raderad ur olika register.
* Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
* Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
* Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Vid frågor vänligen kontakta oss på Tel: 0705585113 eller Email: info@neondreamz.se 

12. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kontakta kundtjänst INNAN du skickar tillbaka en reklamerad vara. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den. På fakturan anger du returorsak.   
 
13. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

14. Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

 

   15. Kundmottagning för hämtning av Neonskyltar och returer:
   
   Neon Shoppen 
   Dammvägen 5
   76330 Hallstavik

   16. Faktureringsadress:

   Neon Shoppen
   Kusbyvägen 12
   76335 Hallstavik